مجله خبری ژرکا

معرفی انواع پارچه تابستانی

معرفی انواع پارچه تابستانی

برای پوشش هر فصل، از لباس‌هایی که با استفاده از پارچه‌های مناسب آن فصل دوخته شده‌اند استفاده می‌شود. برای فصول گرمی مثل تابستان، از پارچه‌ تابستانی سبک و خنک استفاده می‌شود و در این فصول لباس‌هایی که با استفاده از این نوع پارچه‌ها دوخته شده‌اند طرفداران بسیار زیادی پیدا می‌کنند و غالبا این نوع لباس‌ها فروش خوبی را در فصول گرم به همراه خواهند داشت.

به عنوان یک فروشنده مزون لباس یا حتی به عنوان یک مشتری نیاز است تا با انواع پارچه تابستانی آشنایی کافی را داشته باشید تا زمان خرید بتوانید بهترین لباس یا مانتو را که با استفاده از بهترین پارچه تابستانی دوخته شده است تهیه کنید. در این مقاله به بررسی اصلی‌ترین پارچه‌هایی که برای دوخت لباس‌های تابستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد میپردازیم و هر یک را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی انواع پارچه تابستانی

شاخصه‌های اصلی‌ پارچه‌های تابستانی، نازک بودن و داشتن رنگ روشن آنها است که باعث می‌شود در فصول گرم خنکای خوبی را بوجود آورند. همچنین پارچه‌های تابستانی باید به نوعی با اندک عرق کردن به بدن نچسبند و باعث اذیت نشوند. در ادامه به بررسی چند مدل پارچه تابستانی که دارای این نوع شاخصه‌های اصلی هستند میپردازیم.

پارچه نخی

پارچه نخی

پارچه نخی که به آن پارچه پنبه‌ای نیز گفته می‌شود جزو بهترین و خنک‌ترین نوع پارچه تابستانی محسوب می‌شود که در رنگ و طرح‌های مختلف در فصول گرم در بازار ارائه می‌شود.

این نوع پارچه از الیاف اطراف دانه‌های گیاهان پنبه‌ به دست می‌آید که پس از بالغ شدن دانه‌ها به شکل گرد و کرکی ظاهر می‌شوند. این نوع پارچه جزو پرکاربردترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس در دنیا محسوب می‌شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پارچه شانتون

پارچه شانتون

پارچه شانتون نوعی پارچه ابریشمی است که دارای بافتی نازک و خنک می‌باشد که باعث شده این پارچه برای فصول گرم بسیار خنک و مناسب باشد.

این پارچه جزو دسته پارچه‌های سبک محسوب می‌شود و قابلیت تنفس دارد، به این معنا است که از عرق جلوگیری می‌کند و باعث خنک شدن بدن در فصول گرم می‌شود. همچنین این پارچه از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است که باعث شده است تا این نوع پارچه تابستانی نیز از طرفداران بسیار زیادی برخوردار باشد.

پارچه لینن یا لنین

پارچه لینن یا لنین

پارچه لینن از دیگر پارچه‌های تابستانی است که طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است. این نوع پارچه جزو دسته پارچه‌های پرکاربرد در فصول گرم و مرطوب محسوب می‌شود و برای دوخت انواع لباس‌های خنک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع پارچه درواقع از مشتقات پارچه کتان و پارچه نخی محسوب می‌شود که البته بجای استفاده از اطراف دانه‌های پنبه، از ساقه‌های گیاه کتان برای ساخت این پارچه استفاده می‌شود. این نوع پارچه برعکس پنبه تمایل به حفظ رطوبت ندارد و به سرعت خشک می‌شود که این ویژگی باعث شده تا این نوع پارچه بسیار در فصول گرم پرکاربرد باشد.

برای آشنایی با بهترین استایل‌هایی که می‌توان با پارچه لنین ایجاد کرد، می‌توانید مقاله “استایل با مانتو لنین تابستانه” را مطالعه کنید.

پارچه کرپ

پارچه کرپ

پارچه کرپ نوعی پارچه تابستانی است که بیشتر برای مراسم‌های تشریفاتی در فصول گرم و همچنین سایر فصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارچه معمولا برای ایجاد استایل‌هایی رسمی و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند.

پارچه کرپ از پنبه تهیه می‌شود و علاوه بر خنکی دارای استحکام بسیار بالایی است و جزو دسته پارچه‌های مقاوم برای فصول گرم محسوب می‌شود.

این نوع پارچه‌ها مناسب فصول گرم و مرطوب میباشند و برای دوخت لباس‌های خنک مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این پارچه‌ها، پارچه‌های پرفروش دیگری هم وجود دارند که شما می‌توانید برای آشنایی با این پارچه‌های پرفروش مقاله “معرفی 4 پارچه پرفروش” را مطالعه کنید.

جمع بندی

فصول گرم نیازمند استفاده از لباس‌هایی با پارچه‌های خنک و مناسب میباشد. طی این مقاله به بررسی چند نمونه از بهترین پارچه‌های تابستانی که برای دوخت انواع لباس‌های تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند پرداختیم.

ما در مجموعه تولیدی مانتو ژرکا، لباس‌های تولید شده را با استفاده از پارچه‌های تابستانی نظیر پارچه پرفروش لنین تولید می‌کنیم و به صورت عمده در اختیار فروشندگان عزیز قرار می‌دهیم. شما می‌توانید برای بررسی انواع لباس‌های تابستانه زنانه به بخش “کالکشن تابستانه” مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب و به راحتی از طریق سایت یا پیج اینستاگرام مانتو ژرکا ثبت سفارش کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را با انواع پارچه تابستانی آشنا کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه خرید از مجموعه مانتو ژرکا را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *