مجله خبری ژرکا

با 3 قدم شیک‌ترین مانتو پاییزه رو پیدا کن!

فهرست محتوا

با نزدیکتر شدن فصل پاییز شاید شما هم جای خالی یک مانتو پاییزه مناسب رو توی کمد لباستون حس کنید. مانتو عضوی جدا نشدنی از کمد هر خانومی است و با رعایت این سه قدم شما می‌تونین بهترین مانتو پاییزه رو با توجه به ویژگی های خودتون پیدا کنید. در این مقاله ابتدا با انواع فرم آشنا می‌شوید  و سپس نسبت به فرم بدنتون به شما کمک می‌کنیم تا بهترین استایل پاییزی را داشته باشید.

در نظر داشته باشید که فرم بدن شما و انتخاب رنگ فقط مختص پاییز نیست و می‌توانید در تمامی فصول از نکاتی که ذکر کردیم استفاده کنید.

1. شناخت فرم بدن

اگر میخواهید استایلی داشته باشید که از هر نظر بی‌نقص باشه شما نیاز دارین که فرم بدن خودتون رو بدونید و نسبت به اون تصمیم بگیرید که چه لباسی رو انتخاب کنید.

در نتیجه در بحث لباس و مد، شکل بدن مهم تر از سلیقه شماست. مجموعه ژرکا در این مقاله به شما کمک می‌کند که بهترین مانتو پاییزه رو با توجه به ویژگی های خودتون پیدا کنید و سپس با توجه به سلیقه‌ خود اون استایل رو شخصی سازی کنید.

فرم بدن انواع مناسبی دارد اما ما به صورت خلاصه به بررسی 5 نوع اصلی آن می‌پردازیم.

  • سیب یا دایره‌ای: این فرم بدن در قسمت میانی و بالاتنه پهن تر و پایین تنه کوچکتر است. پس اگر سینه و بازوهای پهن و بزرگی دارید در حالی که بدن شما در ناحیه کمر و باسن باریک‌تر است، فرم بدن شما دایره‌ای است.
  • گلابی یا مثلثی: اگر پایین تنه بزرگتری نسبت به بالاتنه دارید. فرم بدن شما مثلثی است. در این فرم کمر پهن و بازو ها ظریف هستند.
  • موزی یا مستطیلی: در این فرم اندازه شانه، سینه، کمر و باسن یکسان و در یک راستا هستند. این فرم به خطکش نیز معروفه. درواقع خط کمر مشخصی ندارند و نسبت بالاتنه به پایین تنه تقریبا یکسان است.
  • توت فرنگی یا مثلث برعکس: اگر بالاتنه بزرگتری نسبت به پایین تنه دارید. در این فرم افراد باسنی کوچک و پاهای باریکی دارید در حالی که شانه های پهنی دارند.
  • ساعت شنی: اگر اندازه باسن و سینه شما یکسان است درحالی که کمر باریکی دارید شما متعلق به این دسته هستید.

چه لباسی مناسب فرم بدن شماست؟

  • برای فرم بدن سیب استفاده از مانتو‌هایی با یقه هفت گردن شما رو کشیده نشون میده که به بهبود استایل شما کمک می‌کند. برای پایین‌تنه شلوار‌های راسته به شما کمک می‌کند تا پاهای شما خوش فرم‌تر به نظر برسد.
  • اگر فرم بدن گلابی دارید بهتره از لباس هایی استفاده کنید که شانه های شما رو پهن نشون بدهد تا تعادل بالاتنه و پایین‌تنه رعایت بشود. درضمن پوشیدن لباس‌های پفی و شلوار‌های تنگ برای این دسته توصیه نمی‌شود.
  • اگر فردی با فرم بدن موزی هستید بهتر است لباس هایی انتخاب کنید که بالا تنه و پایین تنه را جدا از هم نشان بدهد. آستین های پفی، شلوار‌های اسکینی و بوتکات و انواع کمربند‌ها ظرافت بدن شما رو بهتر نشون می‌دهد.

  • افرادی که در این فرم بدن توت فرنگی دارند بهتر است روی پهن‌تر نشان دادن پایین‌تنه خود تمرکز کنند. مانتو‌های یقه هفت و شلوار‌های فاق بلند مناسب این گروه هستند اما بهتر است از لباس‌های راسته یا مانتو‌های آستین سه ربع استفاده نکنند.

  • به طور کلی افراد با فرم بدن ساعت شنی آزاد به پوشیدن هر لباسی هستند اما بهتر است از پوشیدن لباس های گشاد و شلوار‌های فاق بلند خودداری کنند و به جای آن از لباس هایی استفاده کنند که انحنا کمر آنها را به خوبی نشان بدهد.

سعی کردیم به طور خلاصه شمارو با انواع فرم های بدن آشنا کنیم اما همانطور که اشاره کردیم بدن فرم های بسیار مختلفی دارد برای آشنایی بیشتر با انواع فرم بدن می‌توانید از مقاله «12 فرم مختلف بدن زنان و لباس مناسب برای هر کدام» استفاده کنید.

2. رنگ مناسب مانتو پاییزه

بعد از شناخت فرم بدن خود نوبت به پیدا کردن رنگ مناسب این فصل دوست داشتنی می‌رسد. به طور کلی رنگ های نئونی، پاستیلی و روشن مخصوصا سفید مناسب این فصل نیستند.

رنگ‌هایی که زمینه گرم دارند برای پاییز بهترین هستند. همچنین استفاده از رنگ های خنثی و تیره انتخاب هوشمندانه‌ای به شمار میره چون با جذب نور کمک میکنه سرما رو کمتر حس کنید.

شناخته شده ترین رنگ ها برای پاییز زرد، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای هستند. اما پالت رنگ های پاییزی خیلی گسترده‌‌ست به طوری که دست شما رو در انتخاب رنگ مانتو پاییزه تا حد زیادی باز می‌گذارد. شما می‌توانید از این شیش پالت زیر ایده بگیرید و زیباترین استایل‌ها رو رو بسازید.

3. انتخاب جنس درست به سلامت و زیبایی شما کمک میکنه.

در پاییز باید به دنبال پارچه هایی باشید که علاوه بر زیبایی و ظاهر جذاب در روز های سرد شمارو گرم نگه دارد همچنین در روز های بارانی به نسبت جذب کمتری داشته باشد. این پارچه ها که در تولید مانتو پاییزه استفاده می‌شوند نه به اندازه پارچه های تابستانی خنک و نازک هستند و نه به اندازه پارچه های زمستانی ضخیم و گرم.

چند پارچه مناسب مانتو پاییزه همراه با چند برگ روی آنها در این تصویر وجود دارد.

پارچه پشمی رتبه اول پارچه های پاییزه. پشم به صورت یک عایق عمل می‌کنه و شمارو از هرگونه سرما و رطوبت دور نگه می‌داره. این پارچه جزو بادوام ترین پارچه های موجود در بازاره که ماندگاری طولانی‌ای داره.

فلانل با وجود اینکه اجازه انتقال سرما رو به بدن شما نمیده، دارای بافتی لطیف و نرم است. این پارچه دارای الیاف تنفس‌پذیره و به همین دلیل به پوست اجازه تنفس میده و از تعریق جلوگیری می‌کنه.

موهر از پشم بز تهیه میشود. فوق العاده نرم، بادوام و گرم است. به خاطر ظاهر متمایز و جذاب خود به استایل شما زیبایی خاصی می‌بخشه و در انواع رنگ ها تولید می‌شود.

کشمیر نیز از پشم بز تهیه میشود اما از موهر نرم‌تر و معمولا گران‌تر است. کشمیر به خوبی گرما را داخل خودش حفظ می‌کند بدون اینکه احساس سنگینی به شما بده و بیشتر مناسب اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

با رعایت نکات ذکر شده شما می‌توانید بهترین استایل را داشته باشید چرا که انتخاب لباس براساس فرم بدن به شما اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای میده، همچنین انتخاب پارچه مناسب به شما کمک می‌کند که از آب و هوای پاییز بیشترین لذت ببرید!

اگر شما مزون یا فروشگاه لباس دارید و بدنبال خرید پرفروش‌ترین مانتو پاییزه هستید؛ در کالکشن پاییز مانتو ژرکا می‌توانید، برای فروشگاه خود انواع مدل‌های مختلف مانتو پاییزه را با تنوع بالا و کیفیت مناسب پیدا کنید، و با قیمتی مناسب به صورت عمده خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *