مجله خبری ژرکا

جدیدترین مدل مانتو دانشجویی 1402

یک مدل دانشجو که مانتو دانشجویی 1402 سبز را به همراه مقنعه پوشیده است

فهرست محتوا

انتخاب مدل مانتو زیبا و خاص نقش مهمی در شیک بودن استایل خانم های دانشجو ایفا می‌کند. از آنجایی که تنوع مدل مانتو دانشجویی 1402 زیاد است شاید انتخاب بین آنها سخت باشد. اما ما در ادامه سعی کردیم چند تا از شیک‌ترین و جدیدترین مدل ها را به شما معرفی کنیم.

شاید برای شما پیش آمده باشد که پیش از رفتن به دانشگاه به دنبال مانتویی بگردید که هم مناسب با قوانین دانشگاه باشد و هم شیک و مدرن بنظر برسد، اما نتوانید یک مدل مانتو مناسب را انتخاب کنید. در واقع انتخاب مانتو دانشجویی کار پیچیده‌ای است، چرا که هنگام انتخاب باید فاکتور های زیادی را در نظر داشته باشیم.

اما این فاکتورهای چه چیزهایی هستند؟

فاکتور های مدل مانتو دانشجویی 1402

همانطور که می‌دانید دانشگاه به عنوان یک مکان آموزشی برای پوشش قوانین و مقررات خودش را دارد و با توجه به شرایط امسال کمی این مقررات سختگیرانه‌تر نیز شده اند. البته این را در نظر داشته باشید که قوانین هر دانشگاه ممکن است با دیگری متفاوت باشد، اما همگی از یک اصول پایه پیروی می‌کنند.

این اصول شامل چه مواردی است؟

  1. قد مانتو و شلوار

اکثر دانشگاه ها نسبت به قد مانتو و  شلوار دانشجویان حساس هستند و به طوری که این نباید از یک میزان مشخص کوتاه‌تر باشد. در واقع در اکثر دانشگاه‌ها، مانتو و شلوارهای کوتاه مثل شلوارهای قد 90 مجاز نیستند.

  1. مانتو های جلو باز و یا بدن نما

در تمامی دانشگاه‌ها پوشیدن مانتوهایی که با پارچه هایی بدن نما دوخته شده‌اند مجاز نیستند و دانشجویان موظفند در محیط دانشگاه مانتوهای جلو بسته بپوشند.

  1. رنگ لباس ها

رنگ لباس ها نیز از دیگر فاکتور های مهم برای انتخاب مدل مانتو دانشجویی است. در لباس های دانشجویی نباید از رنگ های جیغ استفاده کرد.

حال که با این فاکتور ها آشنا شدید بیایید به ویژگی های یک مدل مانتو دانشجویی مناسب بپردازیم.

ویژگی مدل مانتو دانشجویی 1402

مانتوهای دانشجویی علاوه بر مناسب بودن با قوانین دانشگاه باید راحت باشند، تا پوشیدن آن برای ساعت ها باعث اذیت پوست و بدن شما نشود. بعلاوه این مانتو ها باید بسیار خنک باشند تا برای فصل های گرم مثل بهار و تابستان قابل استفاده باشند.

پارچه این نوع لباس ها باید آزاد و سبک باشد تا روی بدن سنگینی نکند و باعث اذیت نشود.

چگونه میتوانیم پارچه مناسب فصل را انتخاب کنیم؟ در ادامه به سوال شما پاسخ دادیم.

پارچه مانتو دانشجویی 1402

  • در فصل پاییز، پارچه مانتویی دانشجویی نباید خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. بهترین پارچه ها برای این فصل پارچه های بارانی، میکرو، مخمل کبریتی، جیر، مخمل، کتانی زبر و راه راه و پارچه های آستر دار می باشد.

این نوع پارچه ها به خوبی گرما را در خود نگه می‌دارند و مانع بروز سرما به بدن شما می‌شوند؛ همچنین پارچه های پاییزی باید خاصیت جذب رطوبت داشته باشد تا از تعریق بیش‌ازحد جلوگیری کند. اگر در فصل پاییز هستید و در انتخاب پارچه برای مانتو دانشجویی خود مردد هستید میتوانید از مقاله «هرچیزی که درباره پارچه پاییزی نیاز است که بدانید» استفاده کنید.

  • برای اواخر ترم و فصل سردی مثل زمستان کم کم باید دنبال مانتو دانشجویی‌هایی باشیم که احساس گرمای بیشتری به ما بدهد. مانتوهای مناسب این فصل از پارچه های پشمی، بافت، کشمیر، خز، فلانل، چرم، تدی و ببعی دوخته شده اند. پارچه های زمستانی به مراتب نسبت به پارچه‌های پاییزی گرم‌تر هستند. مهم‌ترین ویژگی این نوع پارچه‌ها عایق حرارتی بودن آنها است تا از بدن شما در برابر سرما به خوبی محافظت کند.
  • برای فصل بهار، فصلی که به دنبال خرید برای عید هستیم اکثرا مانتو هایی با مدل های جدیدتری می‌خواهیم اما باید به چند نکته توجه کنیم، بهار هم مثل پاییز هوایی نامشخص دارد، روزهایش گرم و شب هایش سرد است، اما هوای بهار مقداری گرم‌تر از پاییز است پس باید به سراغ پارچه مانتویی دانشجویی با جنس نازک تر باید بگردیم.

هر چه تار و پود پارچه از هم فاصله داشته باشد و متراکم نباشد، می‌توانیم بگوییم پارچه خنک تر است و هوا راحت‌تر از آن عبور می‌کند. پارچه های کرپ، حریر، ژاکارد، ابروبادی و… مناسب فصل بهار هستند، همچنین با استفاده از پارچه‌هایی با طرح بهاری به شما این امکان را می‌دهد که یک مانتو دانشجویی آزاد و راحت داشته باشید.

  • برای دانشجویانی که ترم تابستانه ثبت نام می‌کنند، استفاده از مانتوهایی با پارچه های نخی، لینن و کتان یک انتخاب مناسب است. با این پارچه ها مانتوهایی بسیار خنک دوخته می‌شوند که دقیقا مناسب هوای گرم تابستان است.

خصوصیات این پارچه ها به خصوص در پارچه کتان و لنین این است که آب را به خود جذب می‌کنند و به سرعت هم دفع می‌کنند، این ویژگی ها باعث می‌شود در صورت تعریق لک آن روی مانتو نماند و  از بوی بد نیز جلوگیری می‌کند. از آن جا که ساعات طولانی در روزهای گرم در دانشگاه هستید، اینکه پارچه ای مناسب برای مانتوی خود انتخاب کنید تا در روزهای طولانی تابستان اذیت نشوید خیلی مهم است.

البته بازهم انتخاب این پارچه ها بسته به سلیقه و آب و هوای منطقه می‌تواند متفاوت باشد، ممکن است شما فردی بسیار گرمایی باشید که در فصل پاییز با پوشیدن پارچه های آستر دار یا خزدار گرمش بشود.

اگر شما طرفدار مد و پارچه های ترند هستید با پارچه های محبوب امسال در مقاله 4 پارچه پرفروش 1402 بیشتر آشنا شوید.

جدیدترین مدل مانتو دانشجویی 1402

1. مدل مانتو های کتی

 

مدل مانتو های کتی از اورکت گرفته تا ترنچ کت‌ها برای مانتو دانشجویی 1402 یکی از شیک‌ترین انتخاب ها هستند. برای تیپ‌های اسپرت بیشتر اورکت ها مناسب هستند و برای استایل‌های رسمی‌تر کت‌هایی که با پارچه های مازراتی دوخته شده اند مناسب هستند.

بعلاوه برای فصل هایی مثل پاییز و بهار که ممکن است هوا کمی سرد شود ترنچ کت ها بهترین انتخاب هستند.

برای آشنایی با انواع مدل کت های ترند امسال مقاله 4 مدل جدید مانتو کتی 1402 را بخوانید.

2. شومیز های مانتویی

مانتو شومیزی مناسب برای مانتو دانشجویی 1402

به طور کلی امسال شومیز ها خیلی محبوب شده‌اند چرا که هم برای مهمانی ها مناسب هستند هم برای مکان‌های رسمی مثل ادارات و دانشگاه ها. شومیز هایی که برای مانتو دانشجویی مناسب هستند معمولا اورسایز و آزاد هستند، قد شومیزهای مناسب دانشگاه کمی بلند‌تر از شومیز های معمولی است تا باعث نقض قوانین دانشگاه نشود.

شومیزها یک انتخاب عالی برای استفاده در ترم‌های تابستانه هستند، خصوصا شومیزهایی که با پارچه هایی مثل لنین دوخته شده‎اند. البته ست شومیز و شلوار نیز می‌توانید یک استایل شیک را برای شما به ارمغان بیاورد.

3. مانتو های بلند و جلو بسته

مانتو های بلند و جلو بسته یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در دانشگاه است. امسال این مانتو هاخیلی پرطرفدار شده‌اند ، به طوری که با مانتو های بلند و عبایی بسیاری را در سطح شهر می‌بینیم.

این نوع مانتو  به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی در محیط دانشگاه تردد کنید و نگران نقض قوانین پوشش دانشگاه نباشید. به علاوه این مانتو ها بسیار راحت هستند که برای ساعات طولانی دانشگاه بسیار مناسب هستند.

شما می‌توانید تمامی این مانتوهای دانشجویی را به صورت عمده از مانتو ژرکا با کیفیت بالا تهیه کنید. همچنین با دنبال کردن اینستاگرام ما از جدیدترین مدل مانتوهای مجموعه با باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *